יום שבת, 5 במרץ 2011

החתן הדת"ל הנעלם


.
כמה פעמים קרה לכם שהגעתם לחתונה וחלפתם בהתעלמות על פני החתן במחשבה שהוא עוד אחד מהמוזמנים?
לעומת הכלה- שכל כולה השקעה ושימת לב לכל הפרטים הקטנים- מהשמלה והנעליים ועד הריסים והציפורניים- החתן הדתי  נותר עם חולצת השבת הקבועה שלו.
נראה שמדובר בתופעה ייחודית למגזר. בעוד שבציבור הכללי יתלבש החתן עפ"י כללי הטקס בחליפה מושקעת ומדויקת או בואריציה אישית על חליפת החתן- יעמוד החתן הדתי כאותו ביני"ש שרק הרגע ירד מהטרמפ מירושלים והחליף בגדים מקופלים בשקית דחוסה בחניה- רק מגוהץ.
השאלה המתבקשת היא למה? למה ביום המיוחד ביותר בחייך, כשאתה נישא על כתף, מורם מעם, אין לכך ביטוי ורמז בבגדים אותם בחרת ללבוש?
התשובה לדעתי מורכבת מכמה מישורים.
במישור העקרוני מדובר בשילוב של צניעות אמיתית שצרובה בד.נ.א הדתי בשילוב עם שנים של חינוך הממקם את ההופעה החיצונית כלא רלונטית במקרה הטוב וכביטוי לשטחיות במקרה השכיח.
במישור הטכני ישנן כמהסיבות שרק מקשות עלהענינים:
 אין מה ללבוש – האופציות הקיימות לא מותאמות לקהל הדתי (חליפה- אבא זה לא אני, עניבה- להחנק זה ממש לא אני, וסט-מה אני פריק?, צבעוני- חתן חייב לבן וכו').
להיות כמו כולם - דמות החתן הנעלם הפכה לנורמה.זה כבר לא כ"כ נעים להראות אחרת ולהשקיע.
כסף - זה נכון שההוצאות של החתונה מתקרבות להכנסה השנתית שלך אז למה להכניס סעיף חדש אם אפשר פשוט לקנות עוד חולצת שבת שתשמש אותך בשנים הבאות???
אז מה עושים?
נראה שהשלב הראשון הוא תודעתי בעיקרו. מכיון שכל כיוון שתבחר הוא יציאה מזרם החתנים הסטנדרטי, חייבת להיות לך וודאות פנימית חזקה של רצון להיות מיוחד באותו יום.
השלב הבא הוא הגדרת סגנון הלבוש  בו היית רוצה. פה תזדקק לקצת דמיון- איך היית רוצה להיראות? איזו צורת לבוש תבטא את עצמך, את התחושות שלך ביחס לערב המיוחד שלכם?
כשכבר יש לך רצון ברור ומוגדר יותר הגיע  הזמן לשלב המעשי...החיפוש.
כנראה שאין מנוס ותצטרך לכתת  רגליך.. סביר להניח ששופינג הוא לא צורת הבילוי המועדפת עליך ולכן כדאי להצטייד בשותף (עדיף שותפה-נו מה לעשות...) ולקחת את הבעסה בסבבה. לעשות מזה יום כייף. כלתך תייעץ לך על כך בשמחה... לא לפחד ולהשקיע לנסוע עד גלות תל אביב לראות את ההיצע, לחפש בחנויות מיוחדות ואפילו אולי ללכת לתופר שיתפור לך חלום פרטי משלך.
וכמובן אתה מוזמן אלינו לאידרא להתרשם מקולקצית החתנים החדשה והמהממת שלנו.
מזל טוב !!

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה